راهنمای مخفی رژیم غذایی کتوژنیک

یکی از ویژگی های سلول های سرطانی، تغذیه کربوهیدرات و یا قند خون به منظور تکثیر و رشد می باشد و از آنجا که در رژیم کتو به دلیل مصرف کم کربوهیدارت ها، میزان قند خون کاهش پیدا می کند، در نتیجه با عدم تغذیه سلولهای سرطانی، احتمال پیشرفت و گسترش تومور ها نیز به حداقل می رسد. آلزایمر: این رژیم علایم بیماری و سرعت پیشرفت بیماری را کاهش میدهد. گلیکوژن، شکل ذخیره سازی گلوکز، آب ماهیچه ها و کبد را جذب می کند به همین دلیل افرادی که رژیم بسیار کم کربوهیدرات را پیش می گیرند در طول هفته اول به سرعت کاهش وزن را تجربه می کنند. در حالی که برخی تحقیقات اولیه نشان میدهد که رژیم کتو ممکن است برای برخی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بیخطر و موثر باشد، اما خطر کاهش قند خون، بهویژه برای افرادی که انسولین مصرف میکنند، وجود دارد، و رژیم کتو گروههای غذایی خاصی را حذف میکند که برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید است.

رژیم کتوژنیک می تواند برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی خطرناک باشد، زیرا افراد مبتلا به بیماری کلیوی باید از یک رژیم غذایی شخصی که توسط پزشک تجویز می شود پیروی کنند. هنگامی که مصرف کربوهیدرات کم باشد، مصرف فیبر نیز کم است. مصرف منیزیم و نمک کم سدیم با پتاسیم بالا می تواند به تنظیم الکترولیت های بدن بسیار کمک کند. به طور خاص، برخی از مطالعات نشان می دهد که رژیم کتو کلسیم، ویتامین D، منیزیم و فسفر کافی را تامین نمی کند. برای تهیه ساشه منیزیم و نمک با پتاسیم بالا میتوانید از فروشگاه دکتر استویا تهیه نمایید. فیبر رژیمی بصورت ساشه ای و یا بسته های 400 گرمی در فروشگاه کتوژنیک و دیابتی دکتر استویا موجود است.

اگر به دنبال کردن رژیم کتوژنیک فکر می کنید؟ اگرچه خیلی ساده به نظر می رسد که چربی بخورید و کربوهیدرات را محدود کنید اما گرفتاری در کتوز می تواند مشکل ساز باشد. کتوژنیک یا رژیم کِتونزا در اصل یک رژیم و برنامه غذایی است که در آن از چربی بالا استفاده میشود. یکی از شایع ترین عوارض جانبی فاز کتوز، بوی بد دهان است که اغلب آن را شبیه به بوی میوه و کمی شیرین توصیف می کنند. روش های اصلاح و پیشگیری از عوارض جانبی کتوژنیک به تفصیل بیان می شود. این شیرین کننده ها دارای قند و انرژی نیستند ولی ذائقه ی شیرین فرد را تقویت می کنند. با نوشیدن مقادیر زیادی آب می توانید الکترولیت ها را تقویت کرده و علائم را به حداقل برسانید تا به مرور زمان از بین بروند.

بهترین زمان برای رژیم روزه داری، بستگی به برنامهریزیهای خود فرد دارد. توجه داشته باشید که این کمبود مواد مغذی بستگی دارد که چه غذاهایی در این رژیم میخورید. اما باید توجه داشت که رژیم کتوژنیک برای همه مناسب نیست و برخی از افراد ممکن است به دلیل مشکلات پزشکی مانند بیماریهای کلیوی، پانکراس، کبد و یا مشکلات گوارشی نباید از این رژیم غذایی استفاده کنند. از آنجایی که رژیم کتو چندین غذا را محدود می کند، به ویژه میوه های غنی از مواد مغذی، غلات کامل و حبوبات، ممکن است مقادیر توصیه شده ویتامین و مواد معدنی را تامین نکند. از آنجایی که رژیم کتو کربوهیدرات ها را محدود می کند، تامین نیاز روزانه شما به فیبر ممکن است دشوار باشد.

بهترین اقدام این است که قبل از رژیم کتو با احتیاط پیش بروید و با یک متخصص مشورت کنید. بنابراین افراد دیابتی قبل از رژیم غذایی کتوژنیک باید با پزشک خود فواید رژیم کتوژنیک مشورت کنند. اگر مستعد سنگ کلیه هستید و برای شما نگران کننده است، با پزشک خود در مورد مصرف مکمل صحبت کنید. این بیشتر به دلیل کاهش وزن سریع است تا خود رژیم و به دلیل افت هورمون آزاد کننده گنادوتروپین، هورمون محرک فولیکول، هورمون لوتئینیزه کننده، استروژن و پروژسترون اتفاق می افتد. این می تواند منجر به یک عارضه جانبی به خصوص ناراحت کننده شود (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح می دهیم). این به این دلیل است که استون یک محصول جانبی کتوز است و طبق تحقیقات بیشتر از طریق ریه ها و تنفس دفع می شود.

چنان چه بدن عادت به متابولیسم مقادیر زیادی چربی نداشته باشد ممکن است آن را به راحتی دفع کند که منجر به اسهال خواهد شد. دلیل آن این است که مصرف زیاد اینگونه غذاها می تواند باعث اسیدی شدن خون و ادرار شما شود که منجر به افزایش دفع کلسیم در ادرار شما می شود. یک متخصص تغذیه میگوید: «برخی از مشتریان من احساس میکنند که رژیم کتو برای آنها مفید است، زیرا شامل کالری شماری نمیشود و درک قوانین آن ساده است. غذاهایی مانند تخم مرغ، گوشت و پنیر جزء اصلی رژیم کتو هستند زیرا حاوی کربوهیدرات نیستند. سبزیجاتی که کربوهیدرات کمی دارند اما همچنان حاوی فیبر هستند، گزینه خوبی برای رژیم کتو هستند.

خستگی حاصل از رژیم کتو اغلب با استفاده از چربی برای تامین انرژی افزایش می یابد اما برخی از افراد در طول رژیم با یک خستگی طولانی مدت مواجه می شوند. در حالت کتوز بدن قابلیت استفاده از چربیها به عنوان سوخت بدن را پیدا میکند، و به جای استفاده از قندها، از چربیها برای تامین انرژی استفاده مینماید. زمانی که مصرف کربوهیدرات کاهش پیدا میکند، بدن فرد در حالت متابولیکی کتوز قرار میگیرد. پیروی طولانی مدت از کتو باعث می شود بدن مقدار کافی از کتون را تولید نکرده و در کتوز تغذیه ای باقی بمانید و اگر در کتوز نباشید آنطور که می خواهید کاهش وزن نخواهید داشت. در کتو ممکن است تمایلی به خوردن غذا نداشته باشید و کمتر با دوستان و خانواده تان غذا بخورید زیرا بیشتر منوهای وعده شام در رستوران ها، غذاهایی که حاوی 75 درصد چربی باشند را ارائه نمی دهند.

تمشک همچنین حاوی ویتامین C و منگنز و همچنین آنتی اکسیدان هستند که آنها را به یک رژیم غذایی کتو تبدیل می کند.آلو یک آلوی کامل 75 گرمی حاوی 8.5 گرم کربوهیدرات و حدود 1 گرم فیبر است که کربوهیدرات خالص 7.5 گرم را فراهم می کند. رژیم کتوژنیک حاوی میزان متوسطی از پروتئین است ولی حساسیتی بر چربی موجود در آن ها ندارد. لازم به ذکر است که کتو منبع سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی تغییر میکند که به آن کتوزیس گفته میشود. رژیم غذایی کتو بسیار سخت است و رعایت آن بسیار دشوار است. برای استفاده از آن کافی است تا مراحل درخواست رژیم را تا مرحله پرداخت پیش ببرید.

مطمئن شوید که مقدار زیادی آب مینوشید تا به بدنتان کمک کند با این علائم کنار بیاید. در مقابل، رژیم مدیترانه ای به شما این امکان را می دهد که کربوهیدرات ها، از جمله میوه ها و سبزیجات به مقدار دلخواه همراه با غلات کامل مصرف کنید. ناگفته نماند، طبق گفته کلینیک های غذایی، رژیم غذایی مدیترانه ای با تعدادی دیگر از فواید سلامتی، از جمله کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و بیماری پارکینسون، انواع خاصی از سرطان و بیماری قلبی مرتبط است. از طرف دیگر به فلور میکروبی سیستم گوارشی شما کمک میکند. یکی دیگر از کمبودهای احتمالی مواد مغذی: پتاسیم، یک ماده معدنی مهم برای تعادل الکترولیت ها و کنترل فشار خون، MedlinePlus اشاره می کند.

همینطور ممکن است برخی مواد معدنی بدنتان کم شود که بهتر است زیرنظر پزشک از مکمل های مواد معدنی استفاده کنید. به هر حال، برای داشتن نتایج بهتر، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا بررسی شود که چه مدت زمانی برای کاهش وزن با رژیم کتو برای شما مناسب است. اگر شرایط جسمانی خاصی دارید قبل از شروع هر رژیم غذایی حتماً باید با متخصص تغذیه مشورت کنید. متخصص تغذیه ای میگوید: «به عوارض جانبی، انزوای اجتماعی و هوسها نسبت داده شد. یک متخصص تغذیه می گوید طبق تجربه: کاهش ناگهانی و شدید کربوهیدراتها، بدن شما را در معرض خطری مضاعف قرار میدهد. حالت تهوع کتو که تحت عنوان آنفولانزای کتو نیز نامیده می شود بسیار شایع است و می تواند از چند روز تا 1-2 هفته ادامه داشته باشد.

در نتیجه رژیم کتو می تواند منجر به ناراحتی گوارشی و یبوست شود. کربوهیدرات ها منبع انرژی مورد نیاز بدن هستند بنابراین کمبود کربوهیدرات ها باعث می شود تا یک خستگی جدی داشته باشید. رژیم کتوژنیک به طور معمول مصرف کربوهیدرات را به کمتر از 50 گرم (گرم) در روز کاهش می دهد – و طبق بررسی گذشته نیاز به افزایش متوسط دریافت پروتئین و چربی دارد. ساختار رژیم غذایی کتوژنیک به این صورت است که با کم کردن مصرف کربوهیدارت، چربی را جایگزین آن میکند. عدم دریافت فیبر باعث می شود تا هضم غذا به کندی صورت گیرد که در پی آن به یبوست دچار خواهید شد. در این مدل یک روز در میان غذا میخورید. رژیم روزه داری یک روز در میان(ADF): یک روز در میان روزه بگیرید و در روزهایی که روزه نیستید به شیوه معمول خودتان غذا بخورید.

در واقع منظم غذا خوردن، یک فرآیند بسیار طبیعیتر نسبت به خوردن چندین وعده نامنظم در طول یک روز است. پس از افطار ، تمام غذاها را به یک بار نخورید ، در عوض ، استراحت کنید ، نماز خود را بخونید ، چند دقیقه صبر کنید و سپس دوباره شروع به خوردن غذا کنید این یکی از مهمترین عوامل در ماه رمضانه. برخی ممکن است ابتدای این رژیم دچار سردرد، استفراغ، ناراحتی دستگاه گوارش، خستگی و بی حالی شوند که به این حالت آنفولانزای کتو می گویند که بعد از چند روز از بین می رود. رژیم کتو گرونه …

برخی از غنیترین منابع فیبر مانند میوههای پر کربوهیدرات، سبزیجات نشاستهای، غلات وحبوبات از رژیم غذایی حذف میشوند زیرا کربوهیدراتهای زیادی را فراهم میکنند. در تحقیقات گذشته، مردان چاق که از نسخه اصلاح شده رژیم کتوژنیک، با پروتئین بالا و کربوهیدرات کم پیروی می کردند، در یک ماه حدود 14 پوند وزن کم کردند، در مقایسه با گروه کنترل که با یک رژیم پر پروتئین و کربوهیدرات متوسط حدود 10 پوند وزن کم کردند. رژیم غذایی کتوژنیک، تنها زمانی اثربخش است که از خوردن مواد غذایی غیرمجاز پرهیز کنید و برای مدتی طولانی آن را ادامه دهید. • ورزش پس از افطار و یا سحر: در صورتی که به شکل حرفه ای ورزش میکنید، بهتره انجام آن را به دو ساعت پس از وعده افطار موکول کنید.

یعنی در طول روز به ازای هر دو هزار کالری تقریباً ۵ کالری آن را از کربوهیدرات ها انتخاب می کند. مطالعهای که در مه 2018 در Diabetic Medicine منتشر شد نشان داد که رژیم کتو ممکن است به کنترل سطح HbA1C کمک کند (میانگین دو تا سه ماهه سطح قند خون)، این رژیم همچنین ممکن است باعث افت قند خون شود که کاهش خطرناکی در قند خون. می خواهید کتو انجام دهید، همیشه انتخاب های متفاوت در مقابل خود دارید. کلارک اشاره می کند که از دست دادن توده عضلانی می تواند قدرت عملکردی را کاهش دهد و خطر سقوط را افزایش دهد. همچنین ژنتیک عامل موثری در تعیین میزان کاهش وزن در فرد است. همچنین با پیروی از چنین رژیم پر چربی، کالری بیشتری مصرف می کنید که از کاهش وزن پیشگیری می کند.  Th is was creat ed by G SA C onte᠎nt Generator  Demov᠎er᠎sion!

مجله زوم لایف در 13 مهر 1402 سلام، قرص گلوریا جلوی جذب چربی در بدن را می گیرد اما در رژیم کتوژنیک شما باید چربی سالم مصرف کنید. منبع سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی تغییر میکند! این نکته که رژیم کتوژنیک چگونه می تواند در بلند مدت بر بدن تاثیر بگذارد هم هنوز مشخص نیست. مصرف زیاد پروتئین های حیوانی ادرار را اسیدی تر می کند و سطح کلسیم و اسید اوریک را افزایش می دهد. این ترکیب شما را بیشتر مستعد ابتلا به سنگ کلیه می کند، در حالی که اسید اوریک بالا می تواند خطر ابتلا به نقرس را افزایش دهد. اما در آشپزی کتوژنیک تنوع غذایی به اندازه کافی می باشد که افراد با خیال راحت این رژیم را در برنامه لاغری خود قرار دهند.