دانلود مقاله تاثیر فضای مجازی بر روابط درون خانواده

فهرست مطالب

از این رو، به کارگیری روش ها و راهکارهای مختلف برای پیشگیری از نفوذ داده های مخرب و مضر و گزینش اطلاعات سالم در این شبکه ها رو به افزایش است. نوشتار حاضر، با استفاده از برخی منابع و مقالات موجود در فضای مجازی که در این باره به نگارش درآمده است، تهیه و تدوین داده شده که امید است مورد استفاده علاقه مندان و خوانندگان عزیز قرار بگیرد. نتیجه تحقیقات نشان می دهد که درصد بالایی از نوجوانان و جوانان از اینترنت برای فعالیت های بیهوده ای نظیر: دوست یابی، بازی و صحبت با یکدیگر استفاده می کنند. افراد بدون طی مسافت فیزیکی می توانند با دوستان، همکاران، جوامع و فرهنگ های مختلف آشنا شوند و تعاملات درازمدت برقرار کنند. امروزه با توجه به نقشی که فضای مجازی تاکنون در ابعاد مختلف زندگی داشته اند، نمی توان آن ها را نادیده گرفت. انجام بی اخلاقی در فضای مجازی همان آسیب های جامعه واقعی را در پی خواهد داشت؛ انتشار تصاویر و مطالب خلاف اخلاق و مستهجن، نشر اکاذیب، آموزش تخریب، خیانت، انتشار ویروس های مخرب، نفوذ در حسابهای مالی دیگران و دزدی اموال و غارت بانک ها و غیره همه و همه مواردی است که قطعاً نمی تواند از یک انسان با اخلاق سرزند. !

مدیریت کارکنانمدیریت کارکنان / شرکت زاگرس فیلم/برترشو ۳- سبک هویت سردر گم در بین دختران و پسران دارای تفاوت معنی داری می باشد و در مابقی زیر مقیاس ها، در بین دختران و پسران تفاوت وجود دارد اما این تفاوت معنی دار نمی باشد. این دو جهان دارای داد وستدهای بیشماری با یکدیگر هستند. جهان در حال تبدیل شدن به یک جامعه اطلاعاتی است بنابراین فناوری اطلاعات توجه بسیاری از کشورها را به خود معطوف نموده است. جهان مجازی از محیطی متکثر، عددی، غیرمرکزی و به­ هم ­پیوسته برخوردار است. و حتی عمدهی این مشاغل نیاز به هیچ سرمایهی اولیه، مهارت و تخصص بسیار بالا، قواعد محدود کنندهای همچون تبعیت از زمانی خاص، مکانی خاص و … گرایشهای تحلیلی متعددی آنالیز فضای مجازیرا تمیز میدهند: هیچ فرضی وجود ندارد که گروهها، بلوکهای بنا کننده اجتماع هستند (فرمان، ۲۰۰۶). دیوار مجازی چین، به هیچ وجه با یک اینترنت تمام heerraad.ir غربی کنار نیامدند. خبرگزاری حوزه، | موضوع نظارت بر فضای مجازی که بارها در فرمایش ها و سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب و نیز متخصصان و دست اندرکاران این حوزه، مورد توجه و تأکید قرار گرفته، از مباحث مهم و کلیدی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و تمام کشورهایی که وارد این عرصه می شوند، ناچارند که بر فضای مجازی نظارتی حساب شده داشته باشند تا در سایه آن، هم از فواید این حوزه بهره مند شوند و هم بدنه اجتماعی و فرهنگی خویش را از آسیب های این فضای مواج حفظ کنند. ᠎​!

پلتفرم های بومی

شواهدی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه دوستی قوی جوانان و نوجوانان میتواند با تعاملات رسانههای اجتماعی تقویت شود و آنها بتوانند با کسانی که قبلا میشناختند ارتباط بیشتری برقرار کنند. با توجه به اینکه حوزه فضای مجازی به مفهوم گستردهای از تکنولوژیها، سرویسها و کاربردها اشاره دارد، پیشنهاد ایوسی شامل عناوین مختلفی است که میتوانید در قالب آموزشهای مجزا در این وب سایت از آنها بهره ببرید. کمرنگ شدن وازبین رفتن رابطه عاطفی کاربر با اعضای خانواده و تبدیل آن به رابطه ای سرد مسالمت آمیز، از دیگر اثرات نامطلوب اعتیاد به اینترنت است. اینها نشان از مشکلات عمیقی در سطح خانواده دارد که به نوعی باید ریشه یابی و درمان شوند. این دیدگاهی است که خیلی راجع به آن بحث و نظریه پردازی شده و به نظر می رسد که تا حدی هم این دیدگاه درست باشد چرا که بیشترین بهره وری از ظرفیت های اینترنت و شبکه های اطلاعاتی را خود غربی ها کرده اند اما این اینترنت در طول حیات خودش دو سه دوره را سپری کرده یک دوره تا سال ۱۹۹۰ هست ۱۹۶۹-۱۹۹۰ دوره نهفتگی اینترنت نام دارد و نزدیک دو دهه را سپری کرده و فناوری های که در این بستر جاری بود عمدتاً ایمیل و بی بی اس ها و شبکه­های خیلی فرد به فرد و معدود بود، حتی در این زمان وارد وب نشده ایم، ۱۹۹۰ که تیم برنزلی وب را ابداع کرد دنیای وب را شناخته شد که عصر انفجار عمومی وب بود ولی مشخصاً عرصه اصلی این دوره از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ عمدتاً عصر اطلاع رسانی یک سویه بوده یعنی از طرف سازمان ها، دولت ها، دستگاه های بزرگ، کمپانی ها به سمت مردم اطلاع رسانی می شده از سال ۲۰۰۰ به این طرف شاهد یک فناوری جدیدی که اسمش را وب تو پوینت او یا وب ۲ گذاشتند و فضای مجازی یکی از زیر ساخت های وب۲ محسوب می شوند.(شهابی ،۱۳۹۱).

حریم خصوصی محدوده معقولی است که فرد انتظار دارد از دسترس دیگری مصون بماند؛ اما ظهور و گسترش شبکههای اجتماعی و فضای مجازی که تا خصوصیترین بخشهای زندگی انسانها نیز نفوذ کرده است، این حریم را با مخاطرات جدی مواجه کرده است. البته قطعیتی در دسته بندی مزایا و معایب فضای مجازی وجود نداشته و هر حسن در صورت استفاده خارج از محدوده می تواند یک عیب بزرگ به شمار آید. 9. گذراندن اوقات بیشتری با فرزندان در فضای بیرون از خانه به طوری که فرزندان از نظر عاطفی، احساس خلأ نکنند و جهت جبران این کمبود به فضای مجازی پناه نبرند. برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی، تدوین سیاستهای کلان و قوانین و تنظیم-گری فضای مجازی و شبکههای اجتماعی امری ضروری است؛ در این باره مجلس در تصویب قوانین و قوه قضاییه در رسیدگی به جرائم و کنترل و کاهش آسیبها نقش بسزایی دارند. این کتاب به شما فرصتی عالی میدهد تا به نقش فضای مجازی در زندگی روزمره پرداخته و تأثیرات آن بر سلامت روانی خود را درک کنید.