دنا پلاس؛ مشخصات کامل + آپشن ها + معایب و مقایسه ماشین دنا پلاس

این نوع جعبه دندهها را نیمهخودکار مینامند. در برخی مواقع خودرو در شرایط سختی قرار میگیرد مانند سراشیبیها و جادههای نا هموار امکان خارج شدن سرعت خودرو از کنترل به وجود میآید که در این شرایط به وسیله جعبه دنده، خودرو در اختیار راننده قرار داده میشود. این نوع گیربکس از متداولترین انواع گیربکس در خودروسازی است که برای انتقال نیرو از چرخ دندههای خورشیدی سیارهای استفاده میشود. در تارا اتوماتیک انتقال نیرو توسط همان گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک دنا صورت میگیرد ولی تارا از کابین جادارتر و پیشرانهٔ کماستهلاکتری بهره میبرد هرچند که قدرت کمتری دارد. در بخش مصرف سوخت، هردو شرکت مصرفی در حدود ۷ لیتر در هر صد کیلومتر را برای سدانهای خود در حالت ترکیبی اعلام کردهاند اما در واقعیت، شاهین مصرف بیشتری خواهد داشت و به دلیل پیشرانهٔ توربو بیش از تارا نیازمند بنزین سوپر خواهد بود. یک روغن با داشتن عملکرد بالا ترشحات آلاینده در هوا را نیز کاهش می دهد.خودرو دیگنیتی​&; ​​​.


یک موتور که دارای شش سیلندر است چیزی حدود ۴.۵ تا ۵.۵ لیتر روغن مصرف میکند. یک موتور که دارای چهار سیلندر است چیزی حدود ۳.۵ تا ۴.۵ لیتر روغن مصرف مینماید. یک موتور که دارای هشت سیلندر است چیزی حدود ۵.۵ تا ۷.۵ لیتر روغن مصرف مینماید. بنابراین امکان خواهد داشت باعث مصرف سوخت ضعیف و یا زنگ زدگی و خوردگی و همچنین لجن روغن و گرمای بیش از اندازه و خرابی و دیگر آسیب های جدی موتور گردد. سایپا برای این خودرو از یک موتور یکونیم لیتری با مصرف ترکیبی هفت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر استفاده کرده است. با این وجود، این محاسبات تنها یک تقریب میباشد. در این میان شاید تنها جک اس ۵ نیوفیس باشد که از لحاظ ابعادی بتواند جذبه نسبی این محصول هایما را در ذهن پدیدار سازد. گریدهای روغن موجب میشود که عملکرد روغن انجین در دمای کارکرد (چیزی حدود ۲۱۲ درجه فارنهایت در موتور اتومبیل شما ) را بهتر کند. با سپری شدن زمان،بکارگیری روغن انجین که بدون مواد افزودنی مهم میباشد، موجب افزایش سایش و پارگی موتور اتومبیل شما می گردد.


خودرو دنا پلاس

روغن ماشین از بازدارنده های زنگ زدگی و خوردگی درست شده است که در مقابل سایش و پارگی منظم محافظت مینماید. بدون وجود افزودنی های روغن، روغن انجین قادر نمیباشد که وظایف اساسی خودش را انجام دهد. مورد 1 تا 4 توضیح داده شد، اما پس از اشاره کوتاهی به هر یک ، مورد پنجم را نیز شرح می دهیم. افزودنی های گوناگون روغن را میتوانیم به منظور افزایش خواص مطلوب یک روغن ویژه به جهت کاربردهای ویژه انتخاب نمود. روغن معدنی تقریبا کمتر از روغن مصنوعی تصفیه گشته است، ولی به آسانی در فروشگاه های خرده فروشی روغن ماشین در دسترس میباشد. از نظر ایمنی دست برتری با فیدلیتی است، چراکه این خودرو مجهز به تشخیص نقاط کور و سیستم هشدار خروج از خطوط جاده است اما همتای چینیاش چنین آپشنی را دارا نیست. 2. فشار به سیستم ترمز انتقال میشود: در سیلندر اصلی، نیروی مکانیکی توسط روغن ترمز دریافت میشود.


گیربکس یکی از عامل های انتقال دهنده نیرو است. روغن موتورهای اصلی و باکیفیت را میتوان در فروشگاه های پژمان پارت جستجو نمایید و میتوانید بهترین روغن موتورها را تهیه نمایید. افزودنی های روغن بعد از فروش قادر است که عملکرد روغن را میان تعویض روغن بهبود دهد و در دراز مدت از موتور اتومبیل شما محافظت نماید. اما در شاهین پلاس اگر آینه های جانبی را فاکتور بگیریم تناسب بین اجزای طراحی بیشتر است. شاهین سایپا نسبت به سایر رقبای داخلی خود مانند تارا از طراحی ظاهری جدیدتری برخوردار است. دنا پلاس دارای طراحی زیباتری نسبت به دنا معمولی است. بهتر است بدانید دنا پلاس در رده قیمتی خود، دارای رقبای زیادی است. در این صورت، روغن اتومبیل ممکن که به خاطر عوامل زیادی فاقد مواد افزودنی بسیار مهم روغن از مالیات نقل و انتقال خودرو چه می‌دانید؟ – آکادمی مالی مسعود باشد. طراح با جسارت بسیار زیادی یک ظاهر پیشرفته و مدرن برای این خودرو ساخته است که در استقبال از طرحهای خرید فیدلیتی بسیار تاثیر گذاشته است. اما خواندن صدتا مقاله مشخصات فنی، به گرد یک مرتبه تست رانندگی در دنیای حقیقی نمیرسد. اگر تمایل دارید بیشتر در مورد این محصولات بدانید، مقاله چه نیازی به خرید روغن ترمز پیدا می کنید؟ در این مقاله از سری مقالات «مجله خودرو همراه مکانیک» قصد داریم به مقایسه بنز کلاس با بی ام و سری 7 بپردازیم و این دو سدان لوکس و باابهت آلمانی را ازنظر طراحی، مشخصات فنی، ایمنی و غیره مورد بررسی قرار دهیم.