رهبران کنگره برای افزایش سقف بدهی به توافق رسیدند – دنور پست



واشنگتن – رهبران کنگره روز سه‌شنبه به توافق جامعی دست یافتند که به دموکرات‌ها اجازه می‌دهد تا سقف بدهی کشور را بدون رای جمهوری‌خواهان بردارند و احتمالاً مانع از عجله در آخرین لحظه برای ثبت ورشکستگی فدرال می‌شوند. ساعاتی بعد، مجلس با اکثریت قاطع قوانینی را در راستای خطوط حزبی تصویب کرد که آغازگر یک فرآیند چند مرحله ای بود.

کنگره در ماه اکتبر افزایش 480 میلیارد دلاری در سقف بدهی این کشور را تصویب کرد. طبق پیش‌بینی جانت یلن، وزیر خزانه‌داری، این برای خزانه‌داری کافی است تا عملیات‌های دولت را تا 15 دسامبر تأمین مالی کند.

اما جمهوری خواهان هشدار داده اند که برای اطمینان از اینکه دولت فدرال می تواند به تعهدات مالی خود عمل کند، به افزایش سقف بدهی در آینده رای نخواهند داد و در عوض، این اقدام که از نظر سیاسی نامحبوب است باید به طور کامل توسط اکثریت دموکرات در ایالات متحده تصویب شود. کنگره

پرزیدنت جو بایدن از جمهوری خواهان خواسته بود که اگر نمی خواهند به دموکرات ها کمک کنند تا سرزنش شوند، «از مسیر خود کناره گیری کنند». اما میچ مک کانل، رهبر جمهوریخواه سنا، به جای کناره گیری و اجازه دادن به رأی گیری سریع، به ایجاد یک روند قانونی غیرمعمول کمک کرده است که در روزهای آینده آشکار خواهد شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، مک کانل را به خاطر اجازه هرگونه اقدامی به سخره گرفت و نشان داد که پرداخت قبوض کشور چقدر از نظر سیاسی سمی شده است.

مک کانل از آر-کی گفت: “من فکر می کنم این به نفع کشور است.” من فکر می‌کنم این به نفع جمهوری‌خواهان است که قویاً معتقدند سقف‌های بدهی قبلی که در زمان حضور پرزیدنت ترامپ در اینجا توافق کردیم، ما را تا ماه اوت ادامه داد. و این سقف بدهی فعلی در واقع مربوط به آینده است و مربوط به گذشته نیست.

توافق مندرج در لایحه مجلس که روز سه شنبه تصویب شد، روند چند روزه پیش روی ما را تعیین می کند. اساساً، مقرراتی را برای سرعت بخشیدن به روند سقف بدهی در صورتحساب Medicare غیرمرتبط که از تخفیف پرداختی به پزشکان و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی جلوگیری می کند، متوقف می کند. این طرح با 222 رای موافق در مقابل 212 رای موافق و تنها نماینده جمهوری خواه به تصویب رسید. آدام کینزینگر از ایلینوی، که در رای دادن به این اقدام در کنار دموکرات ها قرار گرفت.

کوین برادی، نماینده آر تگزاس، گفت: «جمهوری خواهان مجلس نمی توانند از استفاده از بیماران و دسترسی به پزشکان محلی به عنوان اهرمی برای افزایش بدهی ملی بر فرزندانمان حمایت کنند.

این اقدام اکنون به سنا می رود، و اگر لایحه مدیکر به قانون تبدیل شود، روند افزایش سقف بدهی سنا را از طریق قوانین بعدی با اکثریت دموکرات ها باز می کند.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، DN.Y، اظهار نظر خوش بینانه ای مبنی بر موفقیت آمیز بودن طرح سقف بدهی ارائه کرد.

این یک نتیجه بسیار خوب برای مردم آمریکا است. ما از پیش‌فرض جلوگیری خواهیم کرد، که فاجعه‌بار بود. دموکرات‌ها همیشه گفته‌اند که ما می‌خواهیم با 50 رأی این بار را به عهده بگیریم تا این اتفاق بیفتد، البته تا زمانی که این یک فرآیند پیچیده یا پرخطر نباشد، و رهبر مک‌کانل و من این کار را انجام دادیم.»

نکته کلیدی این توافق این است که دموکرات ها باید به مقدار مشخصی رای دهند که سقف بدهی را افزایش دهد. هنوز مبلغی اعلام نشده است، اما بدون شک مبلغی سرسام آور خواهد بود. جمهوری خواهان می خواهند سعی کنند دموکرات ها را مسئول افزایش بار بدهی کشور بدانند و آن را به صورت حساب اجتماعی و زیست محیطی 1.85 تریلیون دلاری بایدن گره بزنند.

جان کورنین، سناتور ایالت تگزاس، گفت: “این که دموکرات ها سقف بدهی را افزایش دهند و از نظر سیاسی برای ایجاد بدهی بیشتر پاسخگو باشند، هدف من است و این به ما کمک می کند تا به آن دست یابیم.”

با این حال، افزایش سقف بدهی برای برآورده کردن تعهدات مالی دو طرف طبق قوانین گذشته ضروری است. اکثریت قریب به اتفاق آنها قبل از ریاست جمهوری بایدن هستند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به همکاران دموکرات گفت: «این مربوط به اجرای تعهداتی است که دولت قبلاً انجام داده است، عمدتاً در دوران دولت ترامپ. تنها سه درصد از بدهی‌های امروز در دوران ریاست جمهوری بایدن ایجاد شد.»

پلوسی گفت که مقابله با سقف بدهی از افزایش شدید نرخ بهره وام خودرو، وام دانشجویی، وام مسکن و دیگر انواع وام برای آمریکایی ها جلوگیری می کند.

قانون پیش روی مجلس نمایندگان در روز سه شنبه روندی شتاب را برای روزهای آینده پیش بینی می کند. برای تصویب افزایش سقف بدهی به رای دیگری نیاز است. زمانی که سنا این کار را انجام داد، مجلس نمایندگان این لایحه را بررسی کرده و برای امضای بایدن ارسال خواهد کرد.

در خلال ناهار خصوصی خود در روز پنجشنبه، سناتورهای جمهوری خواه مخالف این طرح بودند. بسیاری از آنها از آن حمایت نخواهند کرد.

سن روی بلانت، رئیس جمهور، یکی از اعضای رهبری حزب جمهوریخواه، گفت که بحث ناهار همانطور که انتظار می رفت پیش رفت – اگرچه او گفت که این طرح حداقل به جمهوری خواهان اجازه می دهد تا به هدف خود یعنی اجبار دموکرات ها دست یابند. فقط به افزایش سقف بدهی رای دهند یک مقدار مشخص.

دسیسه‌های پارلمانی برخی از قانون‌گذاران در مجلس، راهی «پوچ» اما ضروری برای برخورد با سنا یافتند، جایی که قوانین فیلیباستر به اقلیت جمهوری‌خواه اجازه می‌دهد جلوی اقدام را بگیرد.

جیمی راسکین، نماینده دموکرات، گفت: «ما گرفتار پیچش‌های پارلمانی شده‌ایم تا سعی کنیم به سنا کمک کنیم تا با این جلیقه‌ای که خودشان در آن قرار داده‌اند مقابله کند.»