طرفداران و معایب رژیم کتوژنیک

فهرست مطالب

رژیم کتوژنیک دکتر شبیر فردی که فشار خون بالا داشته باشد، از کنترل مثبت فشار خون که ناشی از رژیم کتو است، استفاده خواهد کرد.در مطالعات بیماران چاق، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند کاهش شدید فشار خون خود را نسبت به رژیم های کم چرب تجربه کردند. افرادی که از رژیم کتو استفاده میکنند به طور مداوم از بوی بد دهان ، عرق و ادرار ناشی از متابولیسم چربی (استون) شکایت می کنند. جالب اینجاست که آدنوزین در طول روز در بدن ما انباشته خواهد شد و همین امر سبب میشود که ما در طول روز بیداری کمتر و هوشیاری پایینتری را تجربه کنیم و در نتیجه خوابی عمیق در شب را داشته باشیم.

رژیم کتوژنیک غذا

رژیم کتوژنیک برای دیابتTh​is post was creat ed by G SA Content G en er​at᠎or Demover sion .

در صورتی که در طول رژیم احساس گرسنگی شدید، ضعف و بیحالی را تجربه میکنید، بهتر است در رژیم غذاییتان تجدیدنظر کنید یا از میان وعدههای سالم برای جلوگیری از این عوارض استفاده کنید. شما بعد از مدتی که میزان کربوهیدرات مصرفی خود را افزایش دادید، به طور قطع این تغییر را احساس خواهید کرد که انرژی شما در حال افزایش است. در چنین شرایطی دو راه دارید، باید از مواد غذایی با کمترین میزان کربوهیدرات استفاده کنید، یا روز بعد سعی کنید این کنترل دقیقتر باشد. برنامه فوق یک برنامه غذایی نمونه بوده لذا شما می توانید با توجه به مواد غذایی در دسترس و فصل مورد نظر انواع غذاهای مشابه را جایگزین نمائید. نکته قابل توجه در رژیم لاغری این است که شما نباید به هیچ وجه وعده های غذایی خود را حذف کنید به نقل از NHS حذف وعده های غذایی ضروری به مراتب پر خطر تر از چاقی می باشد و شما رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر را در معرض انواع بیماری ها قرار می دهد.

بررسی: چندین مطالعه کوتاه مدت (کمتر از دو سال) وجود دارد که کاهش وزن را در افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی میکنند نشان میدهد. وی نتایج مشابهی در بیماران خود بهدستآورد اما بیمارانش را تنها به مدت کوتاهی پیگیری نمود. یکی از روشهایی که برای بسیاری از افراد به خوبی جواب میدهد: کتو چرخهای، که در آن بیشتر هفته از یک رژیم کم کربوهیدرات پیروی میکنید، سپس یک روز مصرف مجدد کربوهیدرات دارید تا ذخایر گلیکوژن خود را دوباره پر کنید. در صورت عدم تنظیم مناسب داروها قبل از شروع این رژیم، افرادی که از دیابت رنج می برند و از انسولین یا عوامل قند خون خوراکی استفاده می کنند دچار افت قند خون شدید می شوند. البته این نکته به این معنی نیست که شما برای بهبود بیماری دیابت خود می توانید به طور خودسرانه رژیم غذایی کتوژنیک را شروع کنید.

رژیم کتوژنیک دکتر کرمانیTh is post was do​ne by GSA C᠎ontent Generator D em​ov​ersi​on.

خرید رژیم کتوژنیکمهم این است که بتوانید یک خواب شبانه خوب ۷ تا ۹ ساعته داشته باشید. اما چرا روزهداری متناوب مهم است؟ کاستیلو خاطر نشان کرد: هنگامی که برنامههای رژیم غذایی شامل روزهداری است، مهم است افراد از سابقهی غذایی که قبلا خوردند مطلع باشند. بله. با این حال، مهم است که در ابتدا مصرف کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. در تحقیقاتی که روی بیماران دارای دیابت نوع ۲ انجام شد، به این نتیجه رسیدند که ۷ بیمار از ۲۱ بیمار شرکت کننده، بعد از رژیم قادر بودند مصرف داروهای دیابت خود را متوقف کنند. بهطور شایع پس از ۲ سال، یا ۶ ماه بعد از قطع کاملِ تشنجها، میتوان اندکاندک ظرف دو تا سه ماه رژیم را قطع کرد.

رژیم پالئو کتوژنیک

این علائم طی چند روز تا چند هفته برطرف می شوند. با این کار از ایجاد علائم آنفلوانزای کتویی هم جلوگیری میکنید. اما روش کار رژیم کتوژنیک مصرف چربی و کاهش مصرف کربوهیدرات است که همین موضوع میتواند روی سلامت کلی بدن تاثیر منفی بگذارد. این رژیم توسط دکتر پییر دوکان معرفی شد که متشکل از ۴ فاز حمله، کاهش، تثبیت و رهاسازی است. آقای دکتر کریس مور که یک متخصص تغذیه ورزشی است میگوید: کربوهیدرات مصرفی خود را از میان سبزیجات پر از فیبر انتخاب کنید. تحقیقات خاصی در مورد رژیم کتوژنیک و بروز آکنه هنوز منتشر نشده است، اما مطالعاتی انجام شده است که رژیم کتوژنیک را در رابطه با تعادل هورمونی، به ویژه PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک) بررسی کرده اند.

طبق تحقیقات امروزی ثابت شده است که این رژیم فواید زیادی برای بیماری های مختلفی نیز دارد. گرچه گوشت فرآوری شده ناسالم است تحقیقات نشان داده گوشت قرمز غیر فرآوری شده خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را افزایش نمی دهد. به همین دلیل، پیروی از رژیم غذایی تخم مرغ آب پز می تواند منجر به افزایش کلسترول شود. طعامی در ادامه ادامه ادامه ادامهیا همین که همین کهی تان را بخار پز نمایید یا همین که همین که از دیگر روش های کم چرب مانند تفت دادن و پختن به جهت آماده سازی ماهی تان استفاده نمایید.

رژیم کتوژنیک مدیترانه ایاگر دائما به دنبال یک راه حل سریع مانند آب میوه ها و برنامه های سم زدایی هستید، یادتان باشه: لاغری سریع وقتی که صحبت از سلامتی باشه راه حل خوبی نیست. اگر شرایط استفاده از رژیم کتوژنیک را داشته باشید و برای بازه زمانی کوتاه از کتوژنیک استفاده کنید، مشکلی پیش نخواهد آمد. برای اینکه بتوانید رژیم غذایی مناسب خودتان را داشته باشید، باید لیست غذاهای مجاز و غیرمجاز کتوژنیک را بشناسید و با توجه به شرایط جسمانی و مالی خودتان، وعدههای غذایی را مشخص کند. متاسفانه افرادی که بیماریهای زمینهای دارند و شرایط سلامت آنها چندان مناسب نیست، نه تنها نمیتوانند رژیم کتوژنیک را بگیرند، بلکه برای گرفتن هر گونه رژیم شرایط خوبی ندارند. چرا که در اصل، در این رژیم بعد از مرحله های اولیه به جای کربوهیدرات، چربی خود بدن به عنوان سوخت برای تامین انرژی سلول های بدن به کار گرفته می شود.

چربی به طور کلی برای شما مفید است، با این حال، اگر آن را بعد از ورزش بخورید، ممکن است جذب مواد مغذی را به تعویق بیندازد و باعث ریکاوری عضلات شود. رژیم کتوژنیک یک رژیم لاغری سریع است که بواسطه اجرا آن، بدن به جای قند، مواد کتونی را تولید و مورد استفاده قرار میدهد. یکی از علتهای انتخاب چربی در این نوع رژیمها این است که چربی بسیار سیرکننده است؛ بنابراین برنامهی غذایی که سرشار از چربی باشد کمک میکند برای طولانیمدت احساس سیری داشته باشید. علتهای مشاهدۀ خون در مدفوع میتواند هموروئید، بواسیر، کولیت روده و… در کاهش و درمان آکنه موثر است. هدف رژیم کتوژنیک تغییر منبع سوخت ساز بدن از کربوهیدرات به چربی است که به آن فاز کتوزیس میگویند.

رژیم غذایی کتوژنیک هدفمندفروکتوز باعث پر کردن گلیکوژن کبد می شود که در واقع می خواهید در رژیم کتو از آن اجتناب کنید. اضافه کردن چای سبز به قهوه خواص لاغری آن را افزایش میدهد و موجب تأمین انرژی در طول روز میشود. افرادی که از رژيم کتوژنیک پیروی می کنند و میزان مصرف این دسته از چربی ها را افزایش می دهند ، اغلب در معرض ناراحتی های گوارشی قرار می گیرند. این رژیم برای ورزشکاران یا افرادی که مایل به افزایش حجم عضلات یا وزن هستند، مناسب نیست. علاوه بر این، همانطور که در بالا اشاره کردیم، ثابت شده است که کتو در کاهش التهاب کمک می کند، که در نتیجه به نوبه خود به کاهش التهاب مرتبط با آکنه (جوش های قرمز و متورم) نیز کمک می کند.

رژیم کتوژنیک باعث تغییراتی در سطح آب و مواد معدنی داخل بدن شما می شود به همین خاطر استفاده از نمک بیشتر و مواد معدنی اهمیت پیدا می کند. لذا تعادل مواد معدنی خون والکترولیتها به هم میخورد. هم Zubaan و هم Raman Raghav 2.0 نتوانستند مخاطبان زیادی در گیشه پیدا کنند. این ماکرومینرالها( مواد معدنیای که بدن به مقدار زیادی از آنها نیاز دارد)، از مهمترین الکترولیتهای بدن هستند. پروتئینهای بدون چربی از مواد غذایی توصیه شده برای خروج از رژیم کتوژنیک به شکل اصولی است. به طور معمول برنامه های غذایی شامل ماهی، برای بدنسازی توصیه می شود. 2- مصرف پروتئین در حد متوسط- رقم ثابتی برای “متوسط” وجود ندارد، اما توصیه متخصص تغذیه بر مقادیر 30 تا 120 گرم پروتئین در روز است.

دانلود رژیم کتوژنیکاگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مکمل های مورد نیاز در رژیم کتوژنیک + لیست ۹ تا از بهترین ها لطفا از سایت ما دیدن کنید.