دیوید پردو مورد حمایت ترامپ با حمله آشکار کمپ فرماندار گرجستان قبل از مناقصه اولیه مواجه شد.


برایان کمپ، فرماندار گرجستان، روز یکشنبه پس از آنکه گزارش شد که یک جمهوری خواه تحت حمایت دونالد ترامپ او را در فرمانداری این ایالت در سال 2022 به چالش خواهد کشید، به سناتور سابق دیوید پردو حمله کرد.

منابع آگاه به پولیتیکو گفتند که پردو قصد دارد روز دوشنبه در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان علیه کمپ اعلام نامزدی کند. گفته می شود که ترامپ یک سناتور سابق گرجستان را در تلاش برای برکناری کمپ در ازای امتناع وی از لغو نتایج انتخابات 2020 این ایالت به خدمت گرفته است.

در پاسخ به این اعلامیه، کودی هال، مدیر ارتباطات کمپی، به پردو حمله کرد و اظهار داشت که “تنها دلیل او برای دویدن این است که نفس کبود شده خود را آرام کند.”

“مردی که جمهوری خواهان را در سنای ایالات متحده از دست داد و تورم فزاینده سال گذشته، مرزهای باز، مخارج دولت و فرهنگ عقب نشینی آمریکایی ها را به ارمغان آورد، اکنون می خواهد فرمانداری گرجستان را به چهره ملی چپ رادیکال از دست بدهد. دیوید پردوئن ممکن است داشته باشد. در بیانیه مطبوعاتی آمده است که دیدن این موضوع بر دروازه های ساحلی او سخت است. اما هدف خطرناک جو بایدن ضربه زدن به گرجی های سخت کوش در کیف پول و به خطر انداختن معیشت آنها است – و دیوید پردو از این بابت سپاسگزار است. نظر تایید شد نیوزویک.

در بیانیه آمده است: «فرماندار کمپ مبارزه ای اثبات شده علیه چپ رادیکال برای اولویت دادن به گرجی های سخت کوش دارد، در حالی که پردو بیشتر به خاطر بحث هایش، حفظ سبد سهام خود در طول همه گیری و از دست دادن مسابقاتی که باید برنده شود، شناخته شده است.

برایان کمپ به دیوید پردوئن ضربه می زند
برایان کمپ، فرماندار جورجیا، روز یکشنبه دیوید پردو را سرزنش کرد، زمانی که به او گفتند که سناتور سابق قصد دارد از او به عنوان فرماندار شکایت کند. در اینجا، کمپ در مراسم بریدن روبان در 12 نوامبر 2021 در گاردن سیتی، جورجیا صحبت می کند.
شان ریفورد / گتی ایماژ

هفته گذشته، کمپ به خبرنگاران در جورجیا گفت که پردو قبلاً گفته بود که قصد شکایت از او را ندارد و گفت: “امیدوارم او مردی باشد که به قولش عمل کند، اما باز هم، این چیزی نیست که من نمی توانم کنترل کنم.”

پردو در اوایل سال جاری در دور دوم پرمخاطره، رقابت مجدد را به جان اوسوف دموکرات شکست داد. پس از این شکست، ترامپ پردو را برای شکایت از کمپ به خدمت گرفت و گفته می شود که او در حال مذاکره با پولیتیکو برای دریافت بودجه رسمی و حمایت از رئیس جمهور سابق است.

یکی از مشاوران پردو به کانال خبری گفت: “حمایت ترامپ برای رای دهندگان جمهوری خواه مهم است و او مفید خواهد بود زیرا این رقابت برای او مهم است.”

ترامپ از زمان انتخابات نوامبر 2020، زمانی که کمپ از پذیرش ادعاهای نادرست رئیس جمهور سابق مبنی بر دزدیده شدن مسابقه به دلیل تقلب در رأی دهندگان خودداری کرد، بارها و بارها کمپ را هدف قرار داده است.

در پایان دسامبر، ترامپ آشکارا در رسانه های اجتماعی استعفای کمپ را خواستار شد و فرماندار را به عنوان یک “بازدارنده” توصیف کرد زیرا او قادر به دفاع از ادعاهای بی اساس خود نبود. تقریباً در همان زمان، ترامپ اولین اشاره خود را مبنی بر حمایت از رقیب اصلی کمپی در انتخابات فرمانداری ایالتی سال 2022 ارائه کرد.

پیشنهاد فرمانداری پردو تنها چند روز پس از آن صورت می گیرد که استیسی آبرامز، فعال حقوق رای روز چهارشنبه نامزدی خود را برای نامزدی حزب دموکرات اعلام کرد. آبرامز زودتر مقابل کمپ دوید و در سال 2018 در یک مسابقه باریک شکست خورد.

طبق گزارش ها، پردو به متحدانش گفته است که تصمیم به ترک این کشور گرفته است زیرا نگران شانس های آبرامز برای پیروزی مقابل کمپ است. در نیویورک تایمز گزارش شده است. نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که رقابت سال 2022 مسابقه سختی خواهد بود و 44 درصد از رای دهندگان گرجستان انتخاب آبرامز را گزارش کرده اند.

نیوزویک برای اظهار نظر با دفتر پردو تماس گرفت.